zondag 7 augustus 2016

Dag 8. LA-Visalia

Effe een iets mindere nacht gehad, voelde me gisterenavond al niet zo lekker en dat heeft gisterenavond nog even doorgezet. Toch te lang in de zon gestaan denk ik. 's Avonds had ik het enorm koud en keelpijn... :-(
Dus na een onrustige nacht weer vroeg wakker, maar voelde me al wel een stuk beter. We facetimen even met mijn ouders en Levi die ook even bij hun was op dat moment. Hartstikke leuk om ze even te zien en te spreken weer.
Als uiteindelijk de verbinding te slecht wordt hangen we maar op en gaan we ontbijten. Daarna slepen we de koffers weer naar de auto. We checken uit en gaan op pad!
Eerst naar de winkel The Vault, speciaal voor Sem. Hier verkopen ze step-onderdelen en skate-meuk.
Hij had thuis al nieuwe wieltjes uitgezocht en die moesten nu gehaald worden uiteraard.
Er worden ook nog kniebeschermers en een grip-iets uitgezocht. Hartstikke leuk allemaal ;-)

Daarna rijden we de "hills" in naar het Griffith Observatory om daar even van het uitzicht te genieten. Van daaruit hebben we ook mooi zicht op het "Hollywood" sign. Het is er mega druk en mega warm dus blijven we maar even.

We rijden door het mooie Griffith Park weer naar beneden en nemen afscheid van Los Angeles. Onze conclusie is dat LA reuze " meeviel". We waren nav reisblogs en verhalen er al wel een beetje vanuit gegaan dat het misschien helemaal niks zou zijn, maar idd, zo voor een dag of 2 is het prima. Meer hoeven wij er ook niet van te zien. De beaches zijn er prachtig, Hollywood is leuk om te zien. En dan is het ook klaar :-)

We rijden naar Visalia vandaag, stadje aan de zuidkant van Sequoia Nat. Park. Een rit van ca 3,5 uur. Zo ongeveer op de helft zijn we even gaan winkelen en wat eten bij de Outlets at Tejon. Het is er bloedheet, midden in de woestijn.

Daarna nog een 1,5 uurtje rijden en we komen aan bij het hele schattige hotel Lamp Liter Inn.
De kamer is prima, beetje gedateerd, maar wel lekker ruim en schoon. Het hotel complex is echt heel mooi aangelegd en de ontvangst is super vriendelijk.
Na het inchecken gaan Mike en Sem meteen een duik in het zwembad nemen, ik rommel nog wat op de kamer en ga dan wat fotos nemen.

(Deze foto moest van Sem gemaakt worden; zijn "splash" na zijn bommetje :-) )

Na het zwemmen gaan we nog even wat boodschapjes doen voor morgen (en de komende dagen) zoals een koelboxje en flink veel water. Maar ook genoeg lekkers :-) Ook nemen we een brood, kaas, jam en chocopasta mee zodat we morgenochtend op de kamer kunnen ontbijten.
Omdat we nog geen avond eten op hebben nemen we ook nog zo'n lekkere gebraden kip mee bij de Walmart. Brings back good memories!

Terug op de hotelkamer hebben we nog enorm veel lol hoe we als een soort sjappies de kip op moeten eten met alleen wat plastic bestek. Sem gaat daarna nog lekker in bad, Mike en ik kijken nog wat tv maar dan als snel is iedereen vertrokken.

1. Neem aan dat je niet meer ziek bent zal idd wel de hitte zijn geweest. Rustig aan doen jullie Sem weer blij met de wieltjes en andere dingen. Herkenbaar wal Mart kip verhaal 👍