zaterdag 6 augustus 2016

Dag 7. Los Angeles

Door het tijdsverschil ben ik nu toch weer vroeg wakker.. 05.00 uur. Tja,. lekker lang van de dag genieten zullen we maar zeggen.
Ik ga nog even lekker lezen, lang leven de e-reader! Tegen de tijd dat iedereen wakker is gaan we douchen en aankleden. Hoppetee, op naar het ontbijt :-) Dat zou er niet zijn bij dit hotel, maar dus toch! Ons hoor je niet klagen. Fijne boterhammetjes op, banaantjes, helemaal prima!

Dan gaan we op weg naar Santa Monica & Venice Beach. We hoppen de bus weer in, deze keer goed ingesmeerd :-) want stiekem schijnt die zon flink op je bolletje als je bovenin die bus zit. Het waait flink dus je voelt er niks van!

Na best een flink eindje zijn we bij Santa Monica, we lopen naar de pier waar verschillende stalletjes met souveniertjes staat, maar ook artiesten die de meest gave nummers spelen op hun viool of gitaar. Echt leuk!
De attracties laten we aan ons voorbij gaan maar genieten wel van de uitzichten over het strand en de zee.

We lopen via de boardwalk langs het strand naar Venice beach. Daar aangekomen zien we eerst alleen maar vage zwerver-achtige types. Gewoon liggend op de grond, langs de boardwalk waar alles en iedereen wandelt. He bah... dat vinden we niks.
Argwanend lopen we toch maar door, en dan zien we gelukkig snel de overgang naar artiesten, kunstenaars en vrolijke vreemde types. De kunstwerken zijn soms echt prachtig en zou ik zo thuis aan de muur hangen, andere kunstwerken...mwaaaa not so much :-)

We lopen door tot aan de enorme skatebaan waar Sem heel graag wilde gaan kijken. En het is geen straf hoor, wauw wat sommige van die gasten kunnen met een skatebord! Echt te gek. We blijven best een tijdje staan, genieten ervan.

Als we Sem dan toch na een tijdje los hebben kunnen trekken van de skatebaan en we ongeveer 100 meter gelopen hebben stuiten we op een groep straat artiesten die een dance performance oid gaan doen. We blijven staan om te kijken. En echt waar, we hebben er ruim een uur gestaan, ze maakten er zo'n fantastische show van! Vol humor, vol gaaf danswerk, acrobatiek echt alles erop en eraan.

(het lukt niet om meer filmpjes erop te krijgen, ik probeer het later nog een keer)

Helaas kunnen we niet alles afzien want we moeten de bus halen :-) Ook dat is weer een stuk lopen.
Inmiddels ben ik er ook achter wat ik vergeten ben in te smeren....mijn voeten... er staan nu slippers in afgedrukt.
Als we dan eindelijk weer in de bus zitten moeten we echt een eind naar huis en dat in de drukte van spitsuur LA....Ik kan je zeggen, dat really sucks! Maar goed, we hebben het overleefd en zijn terug op de kamer.
Sem is meteen het zwembad ingedoken en Mike is eten gaan halen, bij In 'n Out Burger. Dat is echt een must do hier in California heb ik begrepen. Het blijken inderdaad hele lekkere verse burgers te zijn, met verse frietjes.

Daarna doen we helemaal niets meer, lekker slapen!

1. Wat een leuke dag en mooie foto s wat zijn jullie toch een heerlijk gezin Ben echt trots op jullie En Sem zoek maar mooie wieltjes uit voor onder de step Veel plezier ma. Xx