dinsdag 9 augustus 2016

Dag 10. Yosemite National Park

Zoooo heerlijk geslapen! Vandaag gaan we vroeg op pad, want best een flinke rit voor de boeg.
We ontbijten in het hotel, Sem is blij met de wafel-maker :-)
Dan rijden we op weg naar Yosemite National Park. Onderweg zien we het landschap wederom veranderen van vlak naar steeds meer bergen. Prachtig!!

Eenmaal Yosemite park binnen en ja hoor, onze puber is weer even knock gegaan :-)

Dan nemen we de afslag naar Glacier Point. Wat een prachtig uitzicht. Het zal wel saai zijn om te lezen inmiddels..maar alles is zooooo prachtig.

Na 250 fotos denken we het wel gezien te hebben hahaha. We picknicken op het parkeerterrein. Werkt prima met de koelbox!

We rijden verder via de Tioga Road. Onderweg stoppen we waar we zien dat het mooi is. Uiteraard is dat bij een riviertje, de mannen moeten in het water!

Met vervolgens het echte werk; een meer! We zien het al van veraf liggen, prachtig!
Hier moet gezwommen worden, het is helemaal niet warm zo hoog in de bergen, maar dat kan de pret niet drukken.

Veel lol hebben we nog om van zwembroek te wisselen langs de kant van de weg, met voorbij rijdende autos :-) Flashback naar vroeger; handdoek voor je houden en dan uit je zwembroek
wurmen.
Als we Yosemite uitrijden komen we langs Mono Lake:

We rijden verder naar het hotel ergens op de weg naar Bridgeport. Het is een beetje spannend want de website van dit hotel/camping-achtig pand was erg wazig. Ik had een hele leuke kamer gezien maar ook vage hutjes... En tijdens het boeken werd het er niet duidelijker op.. op hoop van zegen..
Als we dan in the middle of nowhere inchecken in het uber-cute huisje en we naar een super schattige cabin worden gebracht zijn we dan ook super blij verrast!!

Het is inmiddels 19.30 uur geworden dus besluiten we in dit blauwe-poepserige schattige huisje te gaan eten. Spaghetti voor mij, Mike de hamburger en Sem de chickenwings en stokbrood met kruidenboter.

Na het uitbuiken rollen we terug naar ons huisje en doen ieder ons eigen ding. Ff lekker youtuben voor Sem, ik zet een deel van het blog erop, en Mike facetimed met zijn moeder die gelukkig altijd heeeeel vroeg wakker is.

Daarna heerlijk slapen!

1. Ben nu alweer benieuwd naar de volgende trip Wat een mooie herinneringen om op terug te kijken !

2. Wat een leuke plek hebben jullie gevonden! En wat zal dit allemaal indruk maken... Kan me goed voorstellen dat je niet uitgefotografeerd raakt.