woensdag 10 augustus 2016

Dag 11. Bodie "Ghost Town" & Mammoth Lakes

Heerlijk wakker worden in ons knusse huisje. Gezellig hoor. We ontbijten lekker "thuis" hihi. We hadden het idee om op de "porch" te ontbijten maar toen Mike de voordeur van de cabin open deed om 08.00 uur.....BBRRRRR koud! hahaha even vergeten dat we in de bergen zitten :-)

Dus dan maar binnen eten, ook prima. We douchen en kleden aan en rijden dan om 08.30 uur weg want het is precies 30 minuten rijden naar Bodie State Park. Het oude verlaten goudzoekers-stadje, ook wel "ghost-town" genoemd inmiddels.
De weg er naar toe is wederom prachtig, we rijden helemaal alleen door een steeds meer verlaten landschap. Het laatste stuk van de route is zelfs op onverharde weg. We zien enorm veel konijnen, eekhoorns en vogels. Prachtig allemaal!
(Uiteraard lukte het niet om er een foto van te maken...:-( )

Aangekomen bij Bodie zijn we de 3de auto voor de toegangspoort. Dus als we dan geparkeerd hebben en het stadje inlopen is er verder niemand te zien. De verlaten huisjes, kerkjes, winkeltjes, benzinestationnetje...allemaal zo leuk om te zien. Ongelofelijk dat men zo leefde!

Ook nemen we een kijkje op de begraafplaats, beetje creepy dat wel.
Na 2 uurtjes hebben we het gezien en begint de zon ook flink te branden, je loopt door een flink open veld en de zon vol je kop. Lang leve mijn hoedje en Sem zijn petje want anders waren bij albino's allaaaaang verbrand op de kop!

We gaan weer op pad, we rijden weer langs Mono Lake en besluiten spontaan toch even een kijkje te nemen. We nemen 1 van de afslagen naar de Lake, blijkt dat we alleen een soort wandelroute door het hoge gras (soort duinen) hebben genomen. Deze route komt niet tot aan het water.. Maar goed, we genieten toch wel van de natuur en de (vreemde) beestjes die we zien.

Dan toch maar op pad naar het volgende hotel, in Mammoth Lakes. Ook dit gebied ligt hoog in de bergen en is in de winter een echt wintersport gebied. Nu worden de bergen vooral gebruikt om te hiken en te mountainbiken. Bij de meren wordt enorm veel gevist. Alle winkeltjes in dit gebied hebben of snowboards of hengels :-)

We kunnen al vroeg inchecken gelukkig, dat is mooi want we willen een middag aan het zwembad liggen! Dus droppen we de koffers snel op de prachtige ruime kamer (jeuheu met openhaard!) smeren ons in en gaan snel naar het zwembad met luxe ligbedjes. Oooh wat lekker!
Sem heeft in no-time vriendjes gemaakt met zowel Amerikaanse kindjes als een paar Nederlandse kinderen. Ze doen het spelletje "Marco polo" en gooien wat met een bal. Hij vermaakt zich prima!
Mike en ik genieten van de zon, ik lees intussen mijn boek. Heerlijk!

Om 17.00 uur krijgen we echte honger! We gaan omkleden en op pad, we komen uiteindelijk bij Liberty Bell terecht. Mike neemt een halve "rack" ribs, Sem een kip-burger en ik een kalkoenfilet-burger met avocado, mjammie! Smaakt goed allemaal.

Daarna gaan we nog wat boodschapjes doen voor onderweg morgen, morgen een flinke rit voor de boeg. Terug bij het hotel gaat Sem nog even zwemmen, wij doen nog een wasje, ik ga heerlijk uitgebreid douchen en haar wassen en föhnen, want OMG dat ziet eruit na een dag of 2 in de natuur. (Lees; veel zand en wind= bijna dreadlocks)

Daarna genieten we alleen nog maar van de luxe kamer, grote tv en enorm bed!

1. Heerlijk zo een luxe tussen stop Goede reis naar Vegas xx

2. Super! Krijg bij de foto's een hoog singing ay jay jippie jippie jee gevoel :)
    Ik dacht even deur naar porch open en een beer op de tuinstoel :) :)