donderdag 25 augustus 2016

Dag 24. Toronto Vertrek deel 2...

Ja en dan worden we wakker in Toronto. Gelukkig nog wel prima kunnen slapen. Misschien is door deze overnachting de jetlag wel ietsjes verminderd thuis ;-)
We staan om 08.30 uur op om te douchen en de kleren van gisteren weer aan te doen...
Nouja tis niet anders.. Mike en Sem gaan ontbijten, ik heb niet zo'n trek dus sla over. Wanneer zij terug zijn pakken we onze handbagage weer in en gaan we uitchecken.
Om 11.00 uur nemen we de shuttle terug naar het vliegveld om daar alweer door alle douane toestanden te gaan. Dit verloopt verder allemaal gladjes en zo zitten we weer bij de gate te wachten op onze vlucht. Meteen staat er al dat deze 20 minuten vertraging heeft. Aaarrrrgh!

Het wachten op Toronto Airport heeft gelukkig als voordeel dat zij overal zitplaatsen met Ipads hebben waardoor je in elk geval lekker kunt internetten of YouTouben (Zoals Sem)
Tja, we eten wat, wachten nog wat, erg spannend is het verder niet hier.
Dan ein-de-lijk mogen we boarden. In eerste instantie hebben we echt shit-plaatsen, stoelen waarvan de rug niet naar achter kan en tegen de toiletten aan.
Gelukkig zegt een stewardess dan dat achterin het vliegtuig nog heel veel plek is, dus verhuizen we na het opstijgen daarheen :-) En ja hoor, volop plek, dus we kunnen zelfs gaan liggen als we zouden willen.

En dan na wat films, eten en dutjes landen we op Frankfurt. Hehe, nog 1 vlucht te gaan! Meteen lopen we door naar de volgende gate voor deze laatste vlucht, en dat is me toch een eind lopen! En dan ook wederom door de douane met onze handbagage, ben er intussen helemaal klaar dat telkens die tassen weer open moeten, ipads, laptop eruit.... alles checken en uitleggen en dan alles er weer in. Pffff, klaar mee zeg!

Maar goed, dan staan we bij de gate en worden we omgeroepen dat we als eerste mogen boarden. Huh? das nieuw? Heel vreemd.. We vragen verder maar niks, laten ons gewoon naar onze plekken brengen en gaan zitten. Inmiddels storten we alledrie wel een beetje in. Ik heb het opstijgen in elk geval niet meegekregen... Na 50 minuten zet de piloot de landing alweer in.
En dan eindelijk staan we weer op Nederlandse bodem!

We gaan naar de bagageband, maar helaas... geen koffers. Hadden we eerlijk gezegd al verwacht..
Ik ga naar het kantoortje voor de verloren bagage afhandeling en daar zien ze dat de koffers inderdaad nog in Toronto staan. Natuurlijk..
Ze moeten morgen in NL aankomen en worden dan thuisgebracht.
Nou we wachten af..

Dan gaan we door de bekende schuifdeuren en zien we (O)Pa staan. Sem dolblij natuurlijk! Vliegt in zijn armen :-) Aaah zo schattig!
Daarna naar huis!

De rest van de dag blijven we zoveel mogelijk in beweging, want als we gaan zitten dan is het gedaan hahaha. Mijn zus en Levi komen gezellig langs, we kletsen lekker bij. Mijn moeder en Mike zijn moeder komen langs. De dag vliegt voorbij en dan hebben we het tot 21.15 uur kunnen volhouden, en jippie dan mogen we naar ons eigen bed toe!!
Slaap lekker!

Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke berichten!
Wij hebben een prachtige reis achter de rug en zullen nog lang nagenieten hiervan!