dinsdag 16 augustus 2016

Dag 17. Zion Observation Point

Zo vanmorgen wederom vroeg de wekker....altijd ben ik voor de wekker al wakker en nu niet uiteraard, en denk ik dat ik makkelijk tot 09.00 uur had kunnen slapen.
Helaas...
Maar toch ook wel zin om weer te gaan hiken. Sem is deze keer lastiger uit bed te krijgen :-)

Redelijk sjaggie komt ie er dan toch uit en met wat gemopper zitten we dan toch om 07.00 uur in de auto.
We parkeren bij het visitor center en stappen op de shuttle om bij stop 7 "Weeping Rock" uit te stappen. Meteen zien we recht voor ons, op het pad, een prachtig hert!
We wandelen de "switchbacks" (heen en weer weggetje tegen zijkant van de berg) op en dat is al flink pittig. Gelukkig ligt deze kant van de berg nu nog in de schaduw.

Omg, het is echt flink de berg op maar de uitzichten zijn prachtig! Af en toe stoppen we om even bij te komen, flink drinken en weer door!!
We gaan helemaal stuk maar houden vol. Dan eindelijk na 3 uur en 10 minuten zijn we bij de top! 2000 meter hoog en 6,5 kilometer!
Wat een fantastisch uitzicht!!! We gaan even zitten en genieten.

We eten nog een boterhammetje en gaan dan weer op weg naar beneden. Dat gaat een stukje sneller gelukkig en is minder zwaar maar wel iets enger..
En dan staan we om 13.30 uur weer beneden, helemaal gesloopt maar trots en voldaan!
We gaan snel met de shuttle naar de Zion Lodge in het park en kopen de grootste beker drinken die er is! Dorst dorst dorst...En dan nog een ijsje!

Daarna weten we niet hoe snel we terug naar het hotel moeten zodat we kunnen zwemmen! We smeren snel een boterham en strompelen dan naar het zwembad :-)
Daar vermaken we ons prima tot een uurtje of 18.00, dan lekker douchen en gaan eten.
We gaan het dorp in en besluiten een vette pizza te gaan eten, die hebben we wel verdiend ;-)

Sem valt tijdens het eten bijna in slaap. Rond 20.00 uur zijn we terug op de kamer en stoppen we Sem in bed en wij gaan lekker tv kijken. Heerlijk!

1. OMG wat een prachtige natuur Eerste beloning s morgens vroeg een hert recht voor je neus Dat vergeet je nooit meer zo indrukwekkend maar die tocht die klim wat een prestatie van jullie Dikke kus aan iedereen xx En nu een dagje lamballen dik verdiend zou ik zeggen xx

2. Oh my wat een wandeling:)
    Ontzettend mooie foto's!! En een hert ❤

3. Top prestatie met die hitte. En dan de mooie beloning, het uitzicht ! Kan me voorstellen dat Sem bijna in slaap valt. Die pizza is echt verdient. Mooie foto's